Väggad men välfylld med vinterkraft

Vissa dagar är lite extra. Alla är glada och mår bra. Vädret är bra och maten smakar. Väldigt ofta ingår en fin cykeltur. På kvällen somnar man nöjd och belåten.

Idag är en sån dag. Det är också dagen när jag väggade för första gången på mycket länge, men kan summera mesta och bästa träningsveckan på bra länge.

Vi körde till Ulfs föräldrar efter frukost, lämnade in två glada illbattningar och drog ut på vintervita vägar. Naturen bjöd på vinterns finaste cykeltur. Vit skog och blekblå himmel, ibland glimtade solen fram genom träden. Vi körde grusvägsrally och avverkade lite drygt 500 höjdmeter och strax över två timmar. Jag kände redan efter några minuter att jag var galet sliten i benen och kunde omöjligt hålla uppe den puls vi planerat. Kämpade, kämpade, kämpade för att hänga med den gula västen framför mig. Vilken tur att vi var två idag - ensam hade jag aldrig orkat! Nästan varje tramptag gjorde ont och strax innan två timmar tröt orken totalt. Letade fram en gel ur bakfickan och kunde ta mig hem till dusch, färdiglagad mat och vila. Så skönt!

Hjalmar tar hand om trött mamma
Den gula västen var stark idag

Äntligen över 10 timmar!

Summerar veckan och kan konstatera att jag äntligen passerat tio timmar på sex träningsdagar. Det har varit ett mål att ligga över tio timmar/vecka under 2015, men det är tufft att få ihop. Jag är väldigt nöjd att jag har lyckats trots att jag har haft barnen hemma från dagis. Under veckan har jag dessutom lyckats höja mina watt på både 4-minuters intervaller och ett tröskelintervallpass. Men tuffaste passet gjorde jag i fredags, 50 kilometers ensamt snurrande i skogarna hemmavid, strax cirka 10 slag under tröskel under stor del av passet. Kallt och trist, men skönt att klara av.


Snö och sol gav energi

Idag kryddade vi träningspasset med pulkaåkning och snöbollskrig med barnen på eftermiddagen. Farmor och Farfar härjade också i snön och till på köpet fick vi en snögubbe som sällskap. Solen värmde och det var helt fantastiskt! Såna här dagar vill vi ha fler av!

Väggad på förmiddan, men välfylld av ny energi och kraft ikväll. Nu väntar en vecka med färre timmar på cykeln, lite mer styrketräning och massor av plugg.

Äntligen fick han sin snögubbe
Vackra vintervärld stanna ett tag!

Alla röjer i snön - Farmor är vildast!