VM-cykling, inspiration, fågelkvitter

Laddar inför en sen pluggkväll. Har mycket att läsa och dagar och veckor går fort. Det som en gång var marginal har ätits upp. Men jag ska nog reda ut det. Saker och ting brukar ju lösa sig, bara man ger järnet. Tur att det är så otroligt intressant och inspirerande. Just nu läser jag bland annat om hur olika personlighetstyper tar sig an träning.

Förkylningen har äntligen gett med sig och jag har kunnat monarka framför VM-sändningen både idag och igår. När det strular för mig eller jag av någon anledning behöver falla tillbaka på nåt stabilt, så kör jag nästan alltid EB-pass. Gärna ute. Just nu passar det bättre i garaget. Igår körde jag 3x15 och idag 3x20. Kunde höja mina watt idag och kommer förhoppningsvis snart att vara tillbaka på samma watt som innan denna tvåveckors sjukdomsperiod.

Inspiration

Har nån gång under veckorna som gått tänkt att om vi åker på något mer nu som förstör träningen så lägger jag ner. Skiter i träningsupplägg och tävlingsambitioner. Jag blir ju så besviken och frustrerad när jag gång på gång får avbrott, får gå tillbaka och börja om. Men, så tänker jag på Maria Rydqvists hela fantastiska skiathlon igår och va fasen, kan hon som också har två små barn, bli nia på VM så kan väl för fasen jag bita i och kämpa på! Snacka om inspirationskälla! Marias blogg (som är en  riktigt bra idrottsblogg enligt mig) hittar du här >> http://mariarydqvist.se/

För övrigt så följer jag med största intresse mina lagkompisar Helen och Sandras MTB-etapplopp i Spanien. Så häftigt! Jag vill också köra etapplopp!
Följ deras tuffa utmaning här >> http://helenochsandra.blogspot.se/2015/02/uppladdningen-klar.html?spref=fb


Fåglarna är galna

Förresten, våren är ju på väg! Fåglarna är ju som galna och solen värmer när den tittar fram! Hoppas vi får mer av den varan i veckan som kommer!

Bilder från dagens lilla utflykt i skogen hemmavid. En gammal Wiliercykel får agera arbetshäst.