Håvar energi

Påsken är min favorithögtid. Den är så lagom. Julen är lite för stressig och lite för mycket. Midsommar är för kort. Påsken är dessutom dörren till våren, även om den oftast bjuder på både snö, hagel och kalla vindar, så är det ändå nu våren gör entré på riktigt.

Den här påsken är extra extra. Kanske för att vi låter den vara det. Vi struntar i fönster som behöver kittas, tak som ska tvättas och trädgårdsfix. Vi har tagit ledigt helt enkelt och det är riktigt skönt.

Idag har jag haft vilodag. Det var planerat så från början, men inbillade mig igår att jag skulle inleda dagen med väldigt morgonpigga backintervaller... tre dagars ganska tuff cykling har dock satt sina spår, så det blev långfrukost och vila istället. Ulf körde däremot intervaller på Hallandsåsen samtidigt som jag och ungarna tog en promenad med Annette och Olivia. Otroligt skönt att bara njuta av vårsolen. Dessutom var det något av en upptäcksfärd, kolla bara vilken raritet som göms i Våxtorps skogar...

Den här ramen har några år på nacken.

Därefter bjöd Annette på en helt suverän lunch på extremt närproducerad lammburgare, halloumi och mathavresallad, följt av etiopiskt kaffe och en riktigt fin mörk choklad. Åååååh, så gott!

Vårsolen tar på krafterna. Det är en mör familj ikväll. Imorgon väntar mer cykel, mer go mat och mer påskmys i skogen. Vi håvar energi!