"...you must learn to love to move your body”

Tråkigt. Urtråkigt. Det är livet utan träning. Hur står de ut? De som inte tränar eller motionerar menar jag. Vad gör de hela dagarna, kvällarna, helgerna?

En liten reflektion från ett förkylningsnäste. Familjen har idag intagit totalt viloläge. Beslutet togs vid frukosten.
- Idag gör vi ingenting. Vi städar inte ens.
Ulf har dragits med förkylning flera dagar, men envetet och osmart stretat emot och vägrat vila. Idag hade han inget val. Och sanningen att säga så ville jag väldigt gärna vila jag också. Min förkylning kom smygande i torsdags, ökade igår och slog ut med full kraft inatt. Nu är fokus att bli bra snabbt. Vill så gärna köra X-cup premiären i Hässleholm på söndag. Banan ska visst vara riktigt rolig - men krävande. Inte läge för halvrisig kropp.

Har idag läst om vad som driver folk att träna. Vad som får oss att älska att träna. Att genuin, livslång kärlek till träning inte baseras på resultatjakt eller önskan om en snygg kropp, utan på en inre drivkraft som skapas av positiva upplevelser och känslor under och efter träning. Och att vi, genom att vara totalt fokuserade på här och nu när vi tränar, kan skapa just dessa upplevelser.

 "...you must learn to love to move your body”
Kimiecik

Jag vill lära mina barn att älska rörelse.
Och allra helst, vill jag vara en schysst förebild.