Långloppspremiär, backintervaller och en nördig liten film

Vårvärmen är här! Liksom LÅNGLOPPSSÄSONGEN! Den här helgen drar det igång och det är kul, nervöst, ångestladdat, stressigt, spännande, ovisst... det är mycket helt enkelt. Vi åker till Stockholm på fredag för att köra Lidingö MTB på lördag. Det blir första gången. Har kollat in Öijers film och banbeskrivningen och förstår att det blir en del kurvor och branta backar. Har ett gammalt mantra som präntade sig in i mitt huvud under ett av de varmaste, backigaste och tuffaste lopp jag kört; långlopps-SM i Alingsås 2014 och som jag kanske tar till även på lördag för att skapa positiv backenergi.

Ser fram emot ett hårt, snabbt race som troligtvis kommer att bli ganska chockartat efter den långa vintern med lugna distanspass. Men, det är bara att gasa och ge allt, mer kan man ju inte göra. I anmälningslistan finns flera duktiga tjejer, så det blir tight.

Blev intervjuad av arrangörerna på Lidingö MTB för nån vecka sedan. Det var trevligt. Här kan du läsa intervjun>>

På tal om backar, efter jobbet idag drog jag till Hallandsåsen och körde mitt nya favoritpass. Ett intervallpass som både går uppför och nerför. Det är så roligt så jag gjorde en liten film (i brist på annat att göra så här en vardagskväll... hmmm, jaja, man måste ju göra annat än att fixa, fixa, fixa också...) Jag vet att det är sjukt nördigt, men jag bjuder på det.





Kommentarer