Lerfest, lerspöken och backkärlek


Vilken lerfest det blev! Sista deltävlingen i X-cup i Mölleröd idag bjöd på 100 % lera. Det är en bana som är ganska utmanande även i torrt skick, så jag får erkänna att jag blev lite nervös när jag kollade SMHI dagarna innan och såg vartåt det barkade... regn, regn och ja, lite mera regn. Men under tävlingen var det uppehåll och det var skönt - vi fick ju liksom vår beskärda del av mög ändå.

Målet för dagen var att knäcka mina mentala lerspöken. Jag har ju haft en bild av att jag inte kan cykla i leriga och hala förhållanden. Ungefär som när Signe säger "det bor monster i skogen". Idag tog jag fasen död på de där spökena och det känns grymt! Trodde att killarna skulle forsa förbi mig på stigen, men insåg en bit in på första varvet att jag körde precis lika bra/illa som dem i leran och dristade mig till och med att öka farten på andra varvet. Slutade på plats 30 av 191 startande och det är jag nöjd med!

Tyckte att det var riktigt roligt att tävla idag. Kravlöst, utmanande, lärorikt, stärkande... och som vanligt ett fantastiskt bra arrangemang av X-cup gänget. HCK hade gjort ett bra jobb med banan och hade också fixat en bra bana till barnen.

Som dom hejade idag... söstrutarna mina
Nu längtar jag till nästa cykelpass i lera och skit. För nu vill jag bli snabbare! Tveksamt om Ulf känner samma längtan, han fick göra en extramajor cykelrengöring när vi kom hem. Ja just det, glömde nämna att efter tävlingen körde vi inom svärföräldrarna och åt lax och äppelpaj. Och jag tog en tupplur. Så ofattbart lyxigt och skönt. En bra dag med andra ord.

Imorrn gör jag mig av med min Trek Superfly från 2013. Den flyttar till Norge. Tänkte ta det lite lugnt med cyklandet i nästa vecka. Om jag kan. Det ska ju bli bra väder... Men har en del att itu med här hemma. Har inte direkt lagt så mycket krut på hemmet det senaste halvåret och det finns ju trots allt nån slags miniminivå som man får se till att hålla. Är det inte så?

Hon älskar backar!

Igår var vi på Kungsbygget och åkte rodel. På väg upp i rodelbanan säger Signe:
- Jag älskar backar.
- Jaha, men gillar du mest när det går uppför eller nerför? frågar jag.
- Uppför, svarar min tjej.



Kommentarer