Söndagssnurr om gravelbiking

En vecka med min gravelbike och jag är såld. Två dagars pendling och ett långpass har det blivit. Pendlingspassen har sett olika ut. Allt från 100 procent asfalt till lite olika kombinationer med grusväg och enklare stig. Jag kan variera både underlag och sträcka till och från kontoret i Halmstad. Morgnarna har varit lite småbistra och hemvägen mörk, men fasen så gott det har varit för både kropp och själ. En morgon mötte jag tre älgar. Respekt. De är så stora i våra små skogspartier. 

Kall men vacker morgontur till jobbet

Distansturen gjorde jag i fredags. En klar, småkall eftermiddag med en imponerande solnedgång som varade i en evighet. Avverkade fyra maratonpoddar och 77 kilometer grus och asfalt. Vackert och välgörande. Men också kallt och långtråkigt. Det är då minnen från sommaren är bra att ta fram. I fredags tänkte jag mycket på Cykelvasan. Hur brutalt kul det var att känna sig stark just den dagen.

Distanstur till Knäred och hem. En oändlig solnedgång.

Dags för Monarktramp 

Igår blev det trösklar på Monarken. Skogen lockade, men jag behöver Monarktrampet nu. Det märks att det är längesen jag cyklade testcykel. Trots att jag vet att jag är starkare i skogen nu än för ett år sedan, är jag betydligt svagare när jag cyklar Monark. Kan ju såklart delvis bero på min 10-dagars förkylning, men mest beror det nog just på att jag cyklat mycket stig i år och inte så mycket ihållande tramp. Känner att Monarkmotivationen börjar krypa på. Det är bra det.

Core, glutenfritt och Fars dag

Idag blev det tjugo minuter coreträning medan en laddning glutenfritt bröd gräddades. Mitt bröd får jag inte gå tom på. Det måste finnas till hands när det pendlas. Det som finns att köpa är ju värdelöst. Ulf fick en fars dag av högsta klass. Distanstur i vintersol. Tvårätters lunch och vila på soffan. Lite räfsning och cykellek med småkidsen och sen fika med alla fyra barnen. Också en biltidning och äkta norsk getost. 

Nu väntar en händelserik vecka med tre dagar på resande fot. Inte optimalt men jag har en plan för hur jag ska få ihop en hyfsad träningsvecka ändå. Den börjar imorgonbitti på gymmet och sen frukost på tåget upp till Göteborg. Längtar redan efter min kaffetermos och mina ostmackor. Ha en fin vecka bästa hjulsnurrläsare!






Kommentarer