Stigfinnarens film från distansen igår och sydafrikaprepp

Småvägar och stigar runt Knäred utforskas och ett system skapas

Det är en minst sagt händelserik tid. Den här veckan har jag löst flera viktiga saker inför Sydafrikaresan, men också haft ett par möten som båda är kopplade till cyklingen, men på olika sätt. Det som varit gemensamt för dem båda är att jag mött och/eller pratat med entusiastiska, driftiga och inspirerande personer som verkligen energiboostat mig och min träning.


Mycket att fixa inför Sydafrika

Jag har fått grymt bra respons på mitt afrikaäventyr. Det är många som intresserar och engagerar sig. Exempelvis Laholms Tidning i detta reportage >> I nästa vecka kommer jag att börja fixa med min packning. Eftersom jag och Jennie kommer att bo under enkla förhållanden under vårt läger, långt från affärer och restauranger, så ska jag ha med mig en del glutenfria livsmedel. Jag behöver såklart också inskaffa en del cykelprylar, exempelvis solbrillor. Reseadapter är en pryl som visat sig vara en utmaning att få tag på. Den är slut på alla webblager! Sydafrika verkar vara ett populärt resemål. Jag hoppas få med mig min Lapierre träningscykel. Den ska komma till Vartex vilken dag som helst, så jag hoppas så att det inte blir förseningar.

Stigjakten i Knäred fortsätter - the movie

Den här helgen har vi fortsatt vårt projekt att utveckla stigsystemet runt Knäred för distanspass både från mamma och pappa på campingen och från Ulfs föräldrar i Flässeryd. Igår var vi ute i drygt fyra timmar och hade helt fantastiskt väder. Det var egentligen bara sista timmen, efter solnedgång, som blev lite rå och kylig. Stigarna runt Knäred är bra och det är väldigt kul att få nya stigar att köra. Vi börjar tröttna på de vanliga rundorna. Jag förstår att de som lever på sin idrott och som cyklar riktigt mycket behöver åka på träningsläger, för att få nya miljöer och ny inspiration. Och tänk, att det ska jag snart också få göra!

Ulf var filmsugen igår och klippte ihop en liten rulle från stigjakten i superväder=)



Fredagens Monarkpass byttes mot cykel och joggingskor med barnen.
Ibland får det som är bäst för flest gå först.





Kommentarer

  1. Jag ÄLSKAR etapplopp. Det är så sjukt tillfredsställande att få gräva djupt. I flera dagar. Och det är samma för alla. Det jag tagit med mig från mina etapplopp är att det inte går att försöka "spara" sig i början om man vill vara med i leken. För det går inte att ta igen. Vi var klara och anmälda till Cape Epic, men valde att backa ur då jag klarar värmen dåligt. Men allt är relativt, och ibland blir det inte alls så varmt som man tror.
    Kör hårt och hänsynslöst :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar