Tillbaka i träning och positiva saker på gång

Ensam, ödsligt, fult och underbart

Det är nu tolv dagar sedan jag drog igång träningen igen. Har skramlat ihop cirka 20 timmar träning av varierande kvalitet. Först kändes det som att jag främst tappat ren muskelstyrka under mina sjukveckor. Men, efter veckans tre monarkpass är det uppenbart att det är flåset som påverkats allra mest. Hade helt galna pulsnivåer på styrkeintervallerna och VO2max-intervallerna igår var rena katastrofen. Fick göra två mikropauser i den sista intervallen på fem minuter och försökte då straffa mig själv med en tilläggsintervall på tre minuter. Dog dock efter två minuter och kände mig ännu kassare. Satt på golvet på toan och deppade ett tag, men det la sig ganska snabbt, för det är så mycket positivt i görningen som jag kunde fokusera på istället.

Positiva kontakter, spännande planer och viktig motivation

Det är en tid med många positiva kontakter och det är flera spännande planer som börjar ta form. Allt det här är en otroligt viktig motivationsfaktor för mig. Jag är i en period då jag behöver positiv in put för att orka driva på och behålla fokus och träningsglädje. Tidigare år har min inre röst varit så stark, men den här vintern har varit tyngre. Men, jag känner att det vänder nu! Kom just in från ett härligt distanspass på min gravelbike. Vädret var dassigt och det regnade småspik och snöade om vartannat, vägarna var blöta, isiga, snöiga och dana och fast att jag försökte se naturens skönhet, så gick det verkligen inte. Men, det var skönt att vara ensam med mina poddar och bara trampa. Jag blev trött i kroppen men pigg i huvudet!

Mina nya Heat Socks får 5 stjärnor

Och mina nya Heat Socks då? Jag körde mitt 3-h pass med lägsta värmenivå och det höll bra. Hade jag kört längre hade jag nog slagit om till nivå 2 för att klara tårna (som är extremt känsliga). Utöver Heat Socks hade jag fodrade skoskydd för vindskyddets skull. Jag är mycket nöjd! Tack för alla tips!


Kommentarer

  1. Har själv skaffat värmesulor och det är ju så skönt att söippa frysa om fötterna, och kunna köra med mina sommarskor! Men jag har lite provlem med batteriet. Det kvittar hur jag sätter det så skaver eller trycker det på något sätt på benet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar