Racehoj från Lapierre, Vasalöparen och mjölksyrakörning med födelsedagsmekaniker

Vasalöparen nr 2 2017

...en nätt liten rubrik det där ju =) Men hur skulle jag annars summera två dagar fullmatade av cykel, cykel, cykel och  vattkoppsvabb?

Idag är det Ulfs födelsedag. Vi firade med mjölksyraintervaller på min fartintervallbana i Vallåsen. Härligt med sällskap! Ulf gjorde bra tider och jag slog till med ett QOM som jag spetsat på ett tag. Fyra gånger om faktiskt! Gott!

Jag behövde det. Har känt mig seg och ganska trött i kroppen den här veckan. Ingen kraft. Ingen power. Och samtidigt börjar tankarna snudda på tävlingarna som är runt hörnet och jag blir nervös. Mer om årets tävlingsplan en annan dag.

Vasalöparen

Idag landade Vasalöparen i postlådan. I den kan du läsa ett reportage om min cykelsatsning och vilken roll Cykelvasan har och har haft i vårt cykelliv. Ett fint reportage tycker jag.  Läs Vasalöparen nr 2 2017 här >>

Tävlingshojjen från Lapierre - smäcker, snygg och helt säkert snabbare än mig

I onsdags hämtade Ulf en stor, härlig papplåda på Vartex. Lapierre med feta bokstäver på sidorna. En liten, smäcker naken cykelram inuti. Dämpare och framgaffel från RockShox, styva fälgar från American Classic, guldglänsande XX1 eagle komponenter från SRAM, styre från Truvativ och en sadel på 94 gram från XLC... med mera. Jag såg att min mekaniker blev lite lätt hög. En lång garagekväll senare var hon nästan färdig: årets tävlingscykel från Team Lapierre Sweden. Vi saknar ett par saker innan hon är körduglig. Jag ser otroligt mycket fram emot den första rundan med min nya kompis. Helt säkert kör hon ifrån mig...

Årets racehoj från Lapierre




Kommentarer