Årets cykelvasavecka - Rörbäcksnäs, hjortron och molncykling


Vi gör vår sjunde Cykelvasavecka i Lindvallen. Det här året bor vi i Röda byn och i den bästa stuga vi haft. Häftigast denna gång är att Hjalmar är så superinspirerad både i cykelparken och ute på hjortronmyren. Det känns bra att vara här med barnen. Vi mår bra här.

På jakt efter myrens guld

Vår cykeltjej

Rörbäcksnäs, intervallkörning och att cykla i moln

Vi cyklade i Rörbäcksnäs i måndags. Det är som att vi bara måste dit nån gång varje år. Det är där vi började älska mountainbike och det ger så mycket energi att komma tillbaka. Den här gången fanns det lite ny stig på Vallsjörundan som var riktigt fin.

Vallsjörundan

Igår körde Ulf och jag intervaller. Veckans enda hårda pass. Hoppas få pigga ben av mycket vila mellan SM och Cykelvasan. På eftermiddagen var vi i cykelparken med barnen och på kvällen plockade vi hjortron. Det blev en riktigt fin dag som dessutom förgylldes av sol. Det är ju inget man är bortskämd med i dessa trakter. Undrar om sälenborna ens äger shorts och linne.

Idag trampade vi upp till Östfjällsstugan, eftersom jag längtade efter lite kalfjällscykling. Men vi hade väl en sikt på cirka 75 meter, så mycket fjällvidder fick jag inte njuta av. Men det var fint ändå. Inte varje dag man cyklar i moln. Rätt läckert faktiskt.

Min mekaniker 

Det närmar sig årets bästa dag

På lördag klockan 7.30 går startskottet. Vi är just nu 62 damer i tävlingsklass. I år är norskorna tillbaka och de flesta av de bästa svenska långloppsåkarna är anmälda. Det kommer att bli helt grymt. Årets tävling! När jag tänker tillbaka på mina sex Cykelvasor så finns det en sak som är gemensam för dem alla... det brukar alltid vara årets bästa dag. Jag tror att det blir så även detta år.

Så här upplevde jag Cykelvasan 2016 >>
Så här upplevde jag Cykelvasan 2015 >>
Så här upplevde jag Cykelvasan 2014 >>

Kommentarer