Hur tar vi Cykelkidskonceptet vidare mot 2018?

Det bjöds på bulle och saft i skogen på årets sista Cykelkids - livet

Idag körde vi årets sista Cykelkids. Vi öste järnet i skogsdungarna här vid vårt hus. Tog oss över rötter och grenar, körde slalom och ned- och uppför branta backar. Det är otroligt roligt att se hur barnen har utvecklats. De suger åt sig allt vi försöker lära dem. De vågar och vill! Det är också väldigt trevligt att föräldrarna är med och hjälper till i skogen. Grymt kul helt enkelt.

Cykelkidskonceptet - kul och kravlöst 

Vi funderar nu på hur vi kan utveckla Cykelkids till 2018. Det vi tror är viktigt att hålla i och jobba vidare med i "Cykelkidskonceptet" är:

  • Det handlar inte om att vinna eller vara bäst. Det handlar om att ha roligt och att utvecklas.
  • Det finns inga åldersgränser. De killar/tjejer som annars alltid är äldst respektive yngst i åldersindelade aktiviteter och i skolan, är inte nödvändigtvis det på Cykelkids. Syskon kan vara på samma aktivitet - tidseffektivt!
  • Det är enkelt och fritt från krav. Vi säljer inga lotter, korvar eller kakor. Man måste inte vara med varje gång, men man är ALLTID välkommen.
Trots en sparsam marknadsföring och ett mycket sporadiskt upplägg, har intresset för Cykelkids växt. Nu vill vi möta upp familjernas behov av bättre kontinuitet och planering samt barnens behov av mer omväxling och utmaning. Cykelkids 2018 blir helt enkelt en go nöt att knäcka i vinter. 

Vi tar gärna emot idéer på hur Cykelkidskonceptet tas vidare och om någon därute är sugen på att vara med och engagera sig så hör gärna av er. Min mejl: nellielarsson79@hotmail.com

Gustav - en av våra första Cykelkids - i action

Sara - tjej med driv på hojjen

Och annars då?

Jag är två veckor in i grundträningssäsongen och det är härligt. Jag älskar ju att träna så mycket jag bara kan, orkar och hinner. Än så länge är det inte så fasligt mycket i mängd jämfört med många andra, men jag ökar lite för varje år.

Vintertidströtthet, förkylning och glutenfritt immunförsvar


Vintercup i Mölleröd - lerigt, roligt, jobbigt
Tyckte det var hemskt att ställa om till vintertid och ifrågasätter starkt denna företeelse - vem fasen kom på idén att joxa med klockorna? Signe har varit vrålförkyld och jag åkte till slut på en släng jag med. Körde Vintercupen i Hässleholm förra söndan, men kände mig inte helt hundra (det var dock brutalt kul). Så den här veckan har jag varit småförkyld och träningsoduglig. Kom dock undan med "bara" fem dagar och kunde avsluta veckan med ett  distanspass i Knäred igår och gymträning idag. Jag tror att min övergång till glutenfri kost har stärkt mitt immunförsvar. Förr blev jag alltid helt däckad varje gång jag var förkyld och borta från träning under långa perioder. Så är det inte riktigt längre.

Bålstyrka och stretch - gillar att fokusera

Det har varit mycket fokus på det inledande blocket i mitt styrketräningsprogram från Take Care de senaste veckorna. Fyra gånger i veckan har jag kört ren bålstyrka och det har gett resultat, helt klart. Häftigt vad man kan göra med väldigt mycket fokus. Jag har också ägnat mig åt daglig stretching, faktiskt upp till fem gånger om dagen, och även det har gjort skillnad. Riktigt inspirerande (och välbehövligt...) 

Kör hårt därute. Och älska MTB! Även i november.



Kommentarer