CK Maria Park El - ny klubb - nu kör vi

Lapierre Prorace SAT XR 929 Ultimate 

Hemma igen - och möttes av strålande sol och snöfria marker - underbart!

Cykelsäsongen 2018 är här nu. För mig iallafall. (Du kanske är där sedan länge.) Jag har haft mycket annat i mitt huvud under vintern och inte fokuserat så mycket på den nya säsongen. Men nu är den här. Med en dryg månad kvar till de första tävlingarna är det definitivt dags att börja planera och förbereda. Nu kör vi!

Mycket är sig likt...

Jag fortsätter i Team Lapierre Sweden - vilket jag är så glad för. Jag trivs superbra på Lapierres cyklar och är väldigt nöjd med övrig utrustning från teamet, bland annat från Sram, Schwalbe, XLC och Spiuk. Mitt fina samarbete med nytänkande CoxaCarry fortsätter, liksom med övriga partners. Alla samarbeten betyder mycket för mig och jag uppskattar allt stöd oerhört mycket. Kolla gärna in fliken Vänner så ser du vilka partners jag har. Och skulle du vara sugen på att supporta min satsning på att utvecklas som cyklist, utmana sverigetoppen, köra internationella etapplopp och annat spännande som kryddar tillvaron, så är du varmt välkommen att höra av dig.

...men inte allt - ny klubb

Nytt för i år är att jag byter klubb till nybildade CK Maria Park El. Det är inspirerande med ny klubb, även om vi har trivts kanonbra i CKX under alla år. Det innebär också att jag inleder samarbete med Maria Park El. Lapierreblå kompletteras med rosa - det blir tjusigt det!

En rykande färsk ”to-do” list har åkt upp på kylskåpet.
Prioriterat de närmaste veckorna är...


  • Lapierre Prorace SAT XR 929 Ultimate (ST) - sista finliret
  • Lapierre XR 929 Ultimate (FS) - göras race-ready 
  • Hämta utrustning på Vartex
  • Tävlingslicens
  • Tävlingsplan
  • Planera vår och sommar med barnvakterna
  • Anmälan till vårtävlingarna
  • Boka boenden
  • Planera läger på hemmaplan
  • Fin vårcykling


Kommentarer