Livet som cyklist och ny entreprenör i Corona-krisen

På jobbuppdrag i mitt nya yrkesliv

Det är länge sedan jag hjulsnurrade. En vinter har passerat. Det har varit en tuff tid i mitt liv. Jag har lärt mig mycket - om livet och om mig själv. Jag har också gjort en stor och omvälvande förändring. Den första arbetsdagen 2020 sa jag upp mig från mitt jobb som kommunikationsstrateg för att satsa på eget företag. En vecka senare briserade Corona-krisen och allas liv vändes upp och ner.

Det nya livet som entreprenör - i Corona-krisen

Det är maj nu. Covid-19 har förändrat det mesta, för de flesta. Ulf och jag längtar efter det vanliga livet, men vi klagar inte, vi har det bra jämfört med många andra.

Jag har varit entreprenör i ett par månader nu. Jag har inte ångrat mig en sekund. Jag tycker det är fantastiskt roligt... alla nya människor jag möter, mina inspirerande jobbuppdrag, allt jag lär mig... Att starta företag i en kris är inte enbart negativt. Många tvingas tänka nytt, se nya möjligheter och här finns jag - redo för alla nya idéer!

Här hittar du mitt företag.

I väntan på cykelsäsongen

Den här helgen skulle vi varit på Lidingö och gjort tävlingspremiär. Det känns avlägset. Att köra cykeltävling alltså. Och ganska obetydligt i det större perspektivet. Men att dra landet runt på långlopp är ju en viktig del av vårt liv - så självklart saknar vi det.

Än så länge vet vi att det inte blir några tävlingar innan 31 maj, men sannolikheten att tävlingsstoppet förlängs är stor. Ibland tänker jag att det kanske inte blir några race alls 2020. Samtidigt tränar jag för att vara redo. Det krävs mycket mentalt fokus för att orka hålla i och jobba hårt. Aldrig nånsin har det varit viktigare att älska att träna och vara ute i naturen. Det är trots allt mina största drivkrafter.

Morgonpass längs havet

Kommentarer