Skyhög inspirationsfaktor på dagens Aktivitustest

VO2max-test

Idag har jag gjort två viktiga saker. Först besökte jag en specialläkare i Helsingborg för att kolla av mina pigmentfläckar. Han konstaterade att det inte finns någon skum fläck att oroa sig över.  Hudcancer är en läskig sjukdom som jag periodvis oroar mig för och det är värdefullt att få bekräftat att allt är okej. Nytt besök om 2-3 år. Om du också går och oroar dig för något, så tycker jag verkligen att du ska kolla dig - så skönt att slippa oron.

Testledare in action

I Aktivitus värme

Vädret i Skåne var minst sagt bedrövligt idag. Passade fint att ratta ner till Malmö och gå in i värmen hos Aktivitus. Dags för att följa upp vårens tester. Alltid lite ångestladdat att testa sig, samtidigt spännande och intressant. Idag fick jag jobba med Axel Bramell, en grymt duktig testledare som både kunde guida mig genom själva testerna och förklara resultatet på ett bra sätt.
Nyfiken på vårens test? Kolla här!

Min kropp gillar långlopp

Inledde med att testa puls, laktattrösklar och intensitetszoner. Har höjt både min aeroba och anaeroba tröskel sedan maj, men jag är inte helt nöjd med den anaeroba tröskeln, så den vill jag gärna förbättra under vintern. Rent generellt kan man säga att mina värden bekräftar att jag valt rätt sport; min kropp gillar att jobba under lång tid.

Test av VO2max - taggad att höja

Efter att ha spunnit benen lite så var det dags att sätta på masken för test av min maximala syreupptagningsförmåga. Det är ett test där man kör så länge och hårt man kan. Med den känsla jag haft de senaste två veckorna så misstänkte jag att mitt resultat inte skulle glimra direkt, men hoppades såklart på att öka värdet sedan sist. Men tji fick jag, det blev nästan precis detsamma. Mitt VO2max är idag cirka 71. Det skulle jag gärna bättra lite till nästa säsong. Men det kräver hårt arbete - och det är jag taggad att göra.

Superpeppad att träna hårt - men måste vila lite först

Jag känner mig extremt inspirerad efter mitt test idag. Tack Axel för att du verkligen peppade mig inför den hårda vinterträningen! Känner mig lite otålig att få dra igång, men inser förstås att jag måste låta huvud och kropp vila lite.

Vill du också testa dig?

Är du intresserad av att testa dig? Kolla in på Aktivitus webbsida så får du en samlad bild av deras utbud. Jag körde ett avancerat test cykel. Sen kan man också köpa till deras coachtjänster, vilket jag kan rekommendera. Jag har ju kört på träningsprogram i många år och tycker det är så bra att få min planering levererad av ett proffs.

Peppad och svettig på Aktivitus

Kommentarer